Last day before d-day: the big dance.

12 oktober 2018 - Kailua-Kona, Verenigde Staten

Altijd weer bijzonder de laatste dag voor de wedstrijd waarvan je weet dat die komt. Hoe kom je die fatsoenlijk door. Aan de ene kant afleiding aan de andere kant focus. Afleiding door muziek te luisteren, liggen bij het zwembad en sippen aan een goede latte samen met Ida en Janneke. Het is heerlijk om te zien hoe mijn dochter geniet van de hele entourage. Het is ook fijn om Janneke in mijn nabijheid te hebben. De enige die ontbreekt is onze oudste zoon. Die is echter in training als 1e jaars wedstrijdroeier. Dat is een fair excuus. Focus is nodig voor het inpakken van de racebags. Daar mag ik namelijk op race day niet meer bij. Mijn tassen hangen in de rekken. Dat moet je onder begeleiding van een volunteer zelf doen. (Eigen verantwoordelijkheid). Ook even visualiseren waar je tas ongeveer hangt, zodat je hem blindelings kan pakken. Wat voor mij bijna (;) geldt want ik heb na het zwemmen nog niet mijn bril op. Focus is ook nodig om al de hele dag goed gehydreerd te blijven. Dus de hele dat loop je met een bidon binnen handbereik.

Na de bike check-in die vlot verliep, ben ik nog geïnterviewd door de razende reporter van Trikipedia.nl, Jerry. Wat is het raceplan, heb ik een plan B, hoe is de voorbereiding. Zoals gezegd, ik heb alles gedaan wat in mijn vermogen ligt. We zullen morgen zien of het genoeg is. Ik zal mezelf moeten oppeppen en soms streng moeten toespreken, me zelf voortdurend moeten (her)programmeren. Pijn zit immers tussen je oren. Pijn zal ik niet moeten toelaten, pijn is tijdelijk en “ no pain no gain” .Tegenslagen kom ik ongetwijfeld tegen. En pijn doet een hele altijd. Alleen komt die in de regel pas na 30 km marathon en die zal nu eerder komen.  Ik heb er echter wel zin in. Vanmorgen vroeg (06.30 uur)  vijf kwartier gefietst. De benen voelden goed en ik zag mezelf al racen en pacen.

Voor jullie is de wedstrijd te volgen via de IM tracker en via Facebook (ironman now). De weersvoorspelling is matige wind, zuid/zuidwest, dus heen mee, terug tegen, met over de hele dag kans op een bui. Max 29 graden.

Het volgende bericht zal een kort verslagje zijn, daarna een uitgebreide reflectie.

Nogmaals iedereen bedankt voor het meeleven. Dat doet me goed en geeft moraal!

Straks vroeg naar bed en vroeg opstaan (04.30 uur).

Een big mahalo.

Aloha Jan

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Renee:
    13 oktober 2018
    Nogmaals succes en groeten aan Janneke en Ida. Huib is al net zo'n topsporter als zijn vader aan het worden.
  2. Renee:
    13 oktober 2018
    En door je leuke verhalen volg ik je nu op de IM tracker. Dus zet hem op.
  3. Marja Verburg:
    Heel veel succes!!'
  4. Niek en Annemarie:
    13 oktober 2018
    Heel veel succes en vooral ook heel veel plezier!
    We leven met jullie mee!
  5. Marieke:
    Andere zonen geen tijd?

Hele goeie dag toegewenst!
  6. Peter:
    Heel veel succes Jan👍
  7. Marijke:
    13 oktober 2018
    Als je dit leest is het al weer post-race...want in de uurtjes voor de race houd je je hier neit mee bezig neem ik aan. Ik heb net heerlijk gefietst en gelopen, bijna net zo warm als in Kona,haha! Maar heerlijk deze nazomer! Hoop dat je goed door de marathon heenkomt want zwemmen en fietsen is voor jouw een 'eitje' ! Ben benieuwd naar de post race reflectie en groetjes aan de supporters. Super dat Ida, Janneke en Arie er zijn!