4 days left to Kona: laatste echte training en landenparade

9 oktober 2018

Vandaag is het echt begonnen is Kona. De expo is open, de registratie is open en vandaag is de landenparade.
Maar voordat ik daar allemaal naar toe ging eerst weer naar Kawaihae gefietst. Dat is 125km heen en terug. Vanochtend was het weer lekker warm. In Kona leek het nauwelijks te waaien maar hoe dichter ik bij Kawaihae kwam hoe harder ik de wind tegen had, terwijl ik hem daar eerder mee had. Zo veranderlijk kan het dus per dag zijn. Terug had ik hem eerst mee maar hoe dichter bij Kona hoe meer ik tegen had. De benen voelden gelukkig goed. De afgelopen week bijna 400 km gefietst en 10 km gezwommen en 6 km gelopen. De taper kan beginnen.

De inschrijving verliep soepel zolang ik maar het juiste vakje aankruiste waar ik de organisatie voor alles vrijwaarde. Dat is Amerika. Dat heb ik dus maar braaf gedaan.
Daarna even over de expo gelopen. Bij Argon 18, het merk fiets waarop ik rij, kreeg ik een t-shirt en bij Hoka One One kreeg ik een cape. Verder presenteren de merken daar hun nieuwste producten en delen de profs handtekeningen uit.

Om 17.00uur was de landenparade met voorop de Hall of Fame. Echter voordat de parade begon begon het enorm te regenen, een heuse wolkbreuk. Echter schuilen was er niet bij. Wel daar met alle Nerderlanders kennisgemaakt. We waren met z'n 29'en. Er staan dit jaar veel Belgen en heel veel Duitsers aan de start. In onze Oranje shirts hadden we ons keurig gepresenteerd.

Na de verregende parade opgewarmd bij de hot spot in town: Lava Java.

Morgen nog een lichte zwemtraining en verder taperen. Morgen komen ook de rest van de supporters. Dan kan het feest beginnen.
Aloha
Jan

1. Maarten:
    10 oktober 2018
    Hallo Jan. Op de achtergrond telkens je leuke verhalen gelezen. De grote dag komt nu echt dichterbij. Ook wij ('de koude kant van de familie') komen dichterbij. Coen, Daan en ik zijn onderweg naar Schiphol voor de vlucht naar Kona om je aan te moedigen. woensdagavond lokale tijd zien we jou en Arie aldaar.
    We helpen je de komende dagen wel om te taperen -;)
  2. Piet en Alie:
    10 oktober 2018
    Geweldig nog even dan zijn Janneke en Ida er ook bij.genieten!!