Nog 34 dagen te gaan tot IM Kona

7 september 2013

Het aftellen is begonnen. Nog 34 dagen te gaan en dan is het uur U of te wel D-Day. 12 oktober as moet het allemaal gaan gebeuren. De eerste zaterdag rond volle maan op Big Island. Dat is de dag dat er geoogst moet worden. Tot die tijd is het gedoseerd zaaien. Bij het zaaien maak ik gebruik van de schema's van Frank Heldoorn, een oud professioneel triatleet, die thans niet geheel onbezoldigd zijn ervaringen aan andere zealoten overbrengt. Zaaien betekent tot 12 oktober nog veel trainen, zowel lang als intensief en nog twee oefenwedstrijden. As weekend de halve van Almere (1,9 km zwemmen, 90 km fietsen en 21,1 km lopen) en dan twee weken later nog de Monstertijdrit, een tijdrit van 122Km, door lege polders van Flevoland. Een betere voorbereiding is er niet voor de kale lavavelden op Big Island, alleen de temperatuur is niet hetzelfde.

Afgelopen week heb ik de draad na de halve van Keulen weer opgepikt. Woensdagmiddag heb ik ruim 4 1/2 uur gefietst met blokken op wedstrijd tempo en vandaag heb ik weer 4 uur op het zadel gezeten, daarom heen heb ik nog gezwommen en uiteraard gezwommen, vandaag ook nog in open water. Al met al wordt er deze week zo'n 18 uur gezaaid. Voor mij is dat bijna de limiet naast het werk wat gewoon doorgaat en het gezin. Hoewel je al het werk zelf doet, doe je het niet alleen.

Volgende keer iets over motivatie. Want mij wordt regelmatig gevraagd hoe je het allemaal doet  naast je werk en gezin, en waarom doe je het. Wat is er nou leuk aan. Tja.  Dat zijn natuurlijk hele existentiele vragen en die vragen om dito antwoorden. Even nadenken dus.

aloha

jan

1. Prutloper:
    7 september 2013
    Heel veel succes! ik ga je volgen. Heel gaaf dat er zo'n topper om de hoek woont!
  2. Renee:
    8 september 2013
    Wat leuk om je belevenissen te lezen. Zet hem op in Hawai!
  3. Marian:
    9 september 2013
    We tellen mee af. Het komt steeds dichterbij. Leuk dit blog