De halve van Keulen:Cologne226

3 september 2013

Zondag 1 september stond een van de voorbereidingswedstrijden voor IMKona gepland. De halve van Keulen. Voor deze wedstrijd heb ik nauwelijks gas teruggenomen. Alleen de zaterdag ervoor heb ik licht getraind, een uurtje op de roller. 's Ochtends ben ik vanuit Maastricht naar Keulen gereden. De start  was om 12.20 uur. Ik startte in de eerste wave, de eliet wave. Vlak voor de start nog even met Eddy Lamers en Thomas Naasz gesproken, we kwamen tot de slotsom dat we elkaar nog wel zouden tegenkomen in de wedstrijd. Zij gingen ervan uit dat ik ze op de fiets wel zou inhalen. Het zwemmen was in de regattabahn, mooi helder water. Na 27.48 klom ik op de kant, vlak achter de eerste dame en drie minuten achter de kop met Eddy Lamers. Thomas zat een minuut voor mij. Het fietsen ging gedeeltelijk door Keulen over speciaal afgezette wegen. De benen voelden goed. Mijn plan was om het fietsonderdeel strak op een HF van 150 te doen, op 95% van mijn omslagpunt. Dat ging goed. Na 2.14 uur over 90 km kwam ik, als 6e T2 binnen op een minuut van Eddy  Lamers. De wissel ging soepel en de start van he lopen voelde ook goed. Echter na het eerste keerpunt bij het lopen, na ca 2 km voelde ik mijn maag. Na deze geledigd te hebben liep ik opgelucht verder. Helaas was het leed nog niet over en moest ik in de tweede ronde na 12 km nog twee keer noodgedwongen stoppen, en dat op een loop parkoers dat ook dwars door de stad ging. uiteindelijk kwam ik na 4.17 uur als 15e overall over de streep, 4 minuten achter Thomas en op 13 minuten van Eddy. Al met al was het een mooie wedstrijd over een gevarieerd parkoers en genoeg publiek dat voor een juiste sfeer zorgde. Na afloop was het wel een hele toer om weer bij de auto te komen want de finish was hartje centrum. Gelukkig hadden we een goede gids in de persoon van Matthijm Wassink. Nu goed hersteld en morgen weer een lange fietstraining. Aloha.