Dag 1: acclimatiseren in Kona

4 oktober 2013 - Kailua, Verenigde Staten

17 uur vliegen gaat je niet in de koude kleren zitten. Toch kwam ik redelijk fris aan in Kona om 17.00 uur. Tijdens reis had ik gezelschap van een andere Triatleet uit Nederland. Van naam kenden wij elkaar, maar nu was de gelegenheid elkaar uitgebreid te spreken. Op Kona werd ik opgehaald door weer een andere atleet, Bart Klein, hij is een meervoudige Ironman finisher en zit in mijn agegroup M50. Met Bart heb ik s avonds lekker gegeten en alvast de sfeer aan de Alii drive geproefd. De drukte moet nog komen, alleen de echte fanatiekelingen zijn er al.
Na een goede nachtrust heb ik om 06.00 uur eerst mijn fiets in elkaar gezet. Alles bleek gelukkig heel te zijn overgekomen. Vervolgens heb ik eerst met Bart ontbeten bij Huggo's en daarna twee uurtjes de Queen K verkend. Dat was nu nog genieten zo tussen de lavavelden. Na afloop hebben we een Kona hot coffee gescoord bij Lava Java, de hot spot voor triatleten deze periode. Na lunch heb ik ook nog even al lopend de Alii Drive verkend. Daar was niets veranderd, alleen nieuw asfalt.

De eerste dag zit erop. De komende dagen zal het steeds drukker worden met atleten. Morgen en overmorgen ga ik ook het zwemparkoers verkennen en verder de Queen K op. De Queen K is een begrip. Het is de highway naar Hawi, het keerpunt van het fietsen in het noorden van het eiland. Op deze weg wordt veel getraind en is het zien en gezien worden. Je kunt daar de pro's zo maar in het wild tegenkomen.
De conditie en de moraal is goed. Morgen dag 2.
Aloha.
jan

1. Maarten:
    4 oktober 2013
    Fijn dat je goed bent aangekomen en er geen koffers zijn verdwenen. De queen K ziet er spectaculair uit, nog een week en je mag er echt op vlammen. Lava java zal ook goed smaken zo te horen. Je zult vast een gevoel van thuiskomen hebben gehad bij de landing. Succes met de voorbereidingen. Hier is weer eens regen gevallen, we weten bijna niet meer wat dat was.Aloha,
  2. Eddy:
    4 oktober 2013
    Veel plezier en succes! Geniet van alles er omheen.
  3. Marijke:
    4 oktober 2013
    Hier klettert de regen na vele mooie dagen. Wat gaat het kriebelen als ik jou verhalen lees. Zie het allemaal nog op mijn netvlies! Enjoy, groeten ook aan de andere Dutchies.
  4. Marijke:
  5. Janneke:
    4 oktober 2013
    Dat ziet er bekend uit! Toch wel een beetje jammer dat ik hier in de regen met uitzicht op kantoorgebouwen zit.
    Tot bels/mails/apps/skypes!
  6. Arie in Kona, homesoil of Ironman:
    hallo Jan,
    goed om te horen dat Hawaï al weer bekend terrein wordt! leuk ook om dit met landgenoten te delen. Nog 3 dagen en dan sluit supporter Arie zich bij je aan. vandaag nog even zakenman maar daarna kan het beginnen! de tas is bijna gepakt. gelukkig zijn er tegenwoordig moderne communicatiemiddelen waardoor wij hem niet 12 dagen hoeven te missen.
    houd de moraal en conditie goed. En blijf vooral genieten van dit unieke moment!!!
    Veel plezier met Arie, Maarten en alle anderen gewenst.
  7. Renee:
    Heel veel succes!
  8. Arie in Kona, homesoil of Ironman:
    4 oktober 2013
    We hebben inmiddels ons in de trein van Eindhoven naar Schiphol genesteld, ready for full throttle. toch weer teveel gepakt, laten de handdoeken maiar daar. we kijken er naar uit, zo eens in de vijf jaar mogen we wel eens gek doen. beetje zwemmen, stukkie fietsen en eindje lopen, daar kan een mens toch knap moe van worden, maar onze Ironjan smeedt het ijzer als het pas echt warm is, daar in die verzengende hitte van de lava fields.

Ànything is possible, 't is maar dat je het weet.
  9. Piet en Alie:
    6 oktober 2013
    Jan we genieten van je verhalen en wensen je heel veel succes geniet van je sport dan zullen wij voor je duimen.gr.Piet en Alie
  10. Petra:
    18 oktober 2013
    wat heb ik toch een actieve sportieve neef. leuk op afstand mee leven ook gezellige janneke en diana te horen,zien/ op papier shalom tante petra