Kona: dag 2 en 3

5 oktober 2013 - Kona, The Big Island, Hawaii, Verenigde Staten

Na tweede goede nachten ben ik inmiddels redelijk geacclimatiseerd. De hartslag begint weer normale waarden te tonen. Gisteren heb ik voor het eerst lang gefietst. dat betekent 130 km. In dit geval van Kona naar Kawaihae. Ik heb toen weer kennis gemaakt met the legendary kona crosswinds. In kawaihae heb je een supermarkt (voorheen een 7 eleven) waar je je bidons kunt bijvullen (zie foto). Daar werd ik door belgen herkend als de europees kampioen. Zij vroegen mij in welke agegroup ik zat en wilden mijn naam weten. Toen ik mijn naam zei werden ze enthousiast: "maar dan bent u de europees kampioen. Welaan wat een eer u te ontmoeten". Kennelijk word ik over de grens in de gaten gehouden. Met deze belgen ben ik terug gefietst tot een van hen een lekke band kreeg. Ik heb mij verontschuldigd en ben doorgereden. De benen voelden goed. Dat deed mij deugd na die hongerklop in de monster tijdrit. Na het fietsen heb ik lekker uitgerust en veel gedronken. Tijdens het fietsen probeer ik een liter per uur te drinken. s Avonds hebben we met de Nederlanders gegeten. Ze waren er niet allemaal, maar genoeg om het gezellig te hebben.
Vandaag weer een oceanswim en gelopen (1.40 uur) met Bart. Vanmiddag uitfietsen en weer rusten. Aldus wordt er zorgvuldig aan de vorm gewerkt.
Ten aanzien van het weer: het is warm, 35 -40 gr en soms een buitje. De atleten druppelen nu binnen en het promodorp wordt opgebouwd. De sfeer begint te komen en de spanning vaat stijgen. Je moet veel zelf vertrouwen hebben want iedereen ziet er ontzettend afgetraind uit.
Ik ga nu uitfietsen en straks met bart de auto ophalen. Een auto op dit eiland is toch wel een must have.

groeten aan alle trouwe lezers.
aloha
jan

1. Renee:
    6 oktober 2013
    Weer genoten van je verhaal. Zet hem op.
  2. Marijke:
    6 oktober 2013
    Goed om te lezen. maar ik denk dat anderen (zoals de Belgen) impressed zijn van jou! Je ziet er strak en scherp uit. Geniet van de laatste taperweek!
  3. Prutloper:
    Hier ook Hawaii weer! Goed te lezen dat het gevoel goed is. #heelbenieuwd
  4. Arie en Maarten:
    7 oktober 2013
    En die auto, also big and hot?
  5. Bart Klein:
    19 oktober 2013
    Het was een gedenkwaardig loopje, Jan. Jouw 10 km/u voelde voor mij aan als 13 km/u ... (:0) ... Maar wel alles keurig netjes in zone 1, dat dan weer wel !