8 days left to kona: eerste trainingen zitten erop

5 oktober 2018

Na een goede nachtrust uitgerust opgestaan met een prima polsslag. Het lijkt wel alsof ik nu ben geacclimatisserd! Vanmorgen de oceanswim. De kennismaking met zoute zeewater voelde goed aan. Voor het zwemmen even kennisgemaakt met Joost en Michel. Via een Alohal-appgroep zijn de Nederlanders met elkaar verbonden. Zo wist ik dat Joost en Michel ook om 7.00 bij Dig me Beach zouden staan. Met z'n vieren hebben we een gedeelte van het parkoers gezwommen. Geen dolfijnen gezien maar wel andere aantrekkelijke visjes. Het water is zout dus het schuurt. Vaseline is dan een handig hulpmiddel. Op de pier staan grote potten met vaseline voor algemeen gebruik. Daar aan de pier is het zien en gezien worden. De een ziet er nog strakker uit dan de ander. Het is een gezellige drukte. Het wordt ook steeds drukker in Kona. De atleten stromen nu binnen.
Na het zwemmen hebben we goed ontbeten en de bidons gevuld.
Op naar Kawaihae. Dat is een begrip voor de triatleten aldaar. Na Kawaihae op 60 km van Kona gaat het heuvel op richting Hawi. Daar is het keerpunt van het fietsen. Van Kawaihae naar Hawi is 18 Mile.
Bij Kawaihae is een supermarkt waar je water kan tappen om je bidons te vullen. Ik had ORS bij me voor de terugweg.
Om half vertrokken Ruud en ik. Het was al aardig warm: 29 gr. Goede testomstandigheden derhalve. Doel was rustig te fietsen. Zone 1 200/220 NP. Heen ging dat prima. De wind stond niet ongunstig. Na 1.50 uur zaten we al aan een colaatje.
Terug ging ietsjes intensiever. Inhouden is lastig als de benen goed voelen. Na weer 1.50 uur zaten we aan een heerlijke latte in Kona. Terug had ik 235 NP. Als de knie nou niet protesteerde wat dan? Maar ja zoals Ruud zei: probeer het om te zetten in iets positiefs. Dat begint te lukken. Ik geniet ervan dat ik weer op het Eiland ben. Ik kijk uit naar de komst van broer, vrouw, dochter, zwager en neven. ( in die volgorde arriveren ze).Het gaat een mooi feestje worden waarbij mijn doel is om te finishen met een hele fijne bikesplit. Want de snelste fietsers per agegroup winnen een helm van Oakley. Dat wordt nu mijn doel. Maar dan moet ik wel finishen......
Vandaag dus 5 uurtjes at the office.
Morgen weer lekker zwemmen en een excursie. Ik verklap nog niet waar naartoe.

Aloha
Jan
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Groet uit Waalre waar de zon altijd schijnt:
    6 oktober 2018
    Welcome to Kailua-Kona! Home of Kona coffee! You may have heard of it, sipped it, or even been on a Kona Coffee farm right here on the Big Island.
  2. Marieke:
    6 oktober 2018
    En zo verder... ! Petje alvast af!
  3. Marijke:
    6 oktober 2018
    Mooi! Ik schat in naar de vulkaan!!!
  4. A p dukel huisman:
    7 oktober 2018
    via lezen leef ik meeshalom tante petra