7 days left to Kona: rustdag

6 oktober 2018

Vandaag had ik een rustig dagje. Vanmorgen weer bijtijds wakker: 06.00, door een natuurlijke wekker: de vogels vertellen nogal luidruchtig en opgewonden dat de zon opkomt. Wat een feest iedere keer.
Na het ontbijt weer naar de pier om te zwemmen. Dit keer in mijn swimsuit. Dat is een soort badpak voor mannen. Het geeft extra compressie en is gemaakt van een waterafstotend goedje. Samen Sione Jongstra (vorig wereldkampioen in haar agegroup) easy het hele parkoers gezwommen ( 4 km in 1.11). Ruud, mijn reisgenoot ging teruglopen, en ik kwam na afloop nog wat andere Nederlanders tegen. Gezellig even bijgekletst.
Na een goede latte heb ik zelf ook weer even gelopen. En warempel na 1 km begon ik lekker te lopen..Na 20' gestopt uit voorzorg. Niet te vroeg juichen. Maar dit gevoel had ik nodig.
S middags zijn we niet naar The Volcano maar naar een originele Hawaiiaanse . Kona staat bekend om.zojn koffie. Gaaf om te zien hoe koffie groeit en hoe relatief eenvoudige productieproces. Op plantage heerste een echte plantagesfeer. Bedden van koffiestruiken, veel groen, ook bananen- en sinasappelbomen. Maar ook in negatieve zin. Want het zijn Mexicanen die worden in gevlogen, om met de hand de koffiebonen te plukken.
Gelukkig zijn we niet helemaal naar The Volcano gereden. We hoorden van een andere Nederlander die gisteren geweest dat het park grotendeels niet toegankelijk was. Terwijl je wel de hoofdprijs betaalt voor de toegang.

Verder lekker gerust. Morgen weer naar Kawaihae en een beetje lopen, als de knie goed reageert.
Vandaag was heet: 32gr. Morgen ook 32gr. Zoals de voorspellingen er nu uit zien wordt het zaterdag iets koeler.
Aloha
Jan

1. Frank:
    7 oktober 2018
    Hoi Jan, leuk om je verslag te lezen bij een Hollands kopje thee.
    Ik ga duimen voor je knie, je weet nooit of dat helpt.