6 days left to Kona: het begint drukker te worden

7 oktober 2018

Raceweek nadert. Dat merk je aan alles. Het wordt op de Ali'i Drive, zeg maar de hoofdstraat van Kona, steeds drukker met atleten en hun supporters. De spandoeken van de bekende triatlonmerken worden allerlei winkelpuien opgehangen. En de Ironmanvillage wordt opgebouwd. Daar exposeren allerlei merken hun nieuwste producten. Dinsdag gaat de village open. Vanaf dan kunnen we ons ook inschrijven. Door de drukte op de Ali'i drive wordt ook steeds meer uitkijken . Je zal niet de eerste atleet zijn die daar wordt aangereden. Ook de politie (in de bekende zwarte Mustang) is actief. Zo las ik dat triatlon een boete van 300 USD kunnen krijgen als ze niet stoppen voor de stopstreep. En Amerika is al zo duur.Opletten dus.

Vandaag weer naar Kawaihae gefietst, dit keer met Erik Doornbos. Ook jurist dus we hadden wel gesprekstof. Hij is voor de eerste keer op het Eiland. Easy going naar Kawaihae om 7.45 uur. Lekker vroeg. Dan is het nog te doen qua temperatuur en drukte. Bij Kawaihae ging ik terug en Erik door naar Hawi, het keerpunt in het noorden.Daar werd hij opgehaald. Terug naar Kona heb ik zoveel mogelijk op wedstrijd tempo gereden. Dat ging lekker. Toen ook de voeding geoefend. Het wordt deeis ORS en deels gels met zout en caffeine.
Na het fietsen 3 km gelopen in 16'. Ik liep warempel de laatste km in 12 p/u. Het moet niet gekker worden. Ik ga nog een keer lopen met tape om te kijken of dat helpt. Het gevoel van finishen wordt steeds sterker.

Vanmiddag uitgerust, gelezen en koffie gedronken in Kona. Omdat het zo knus is kom je altijd wel een bekende tegen. Lekker ontspannen dus.

Aloha
Jan

1. Groet uit Waalre waar de zon altijd schijnt:
    8 oktober 2018
    De echte bekenden kom je op Kona airport tegen.
  2. Marieke:
    8 oktober 2018
    Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een......!
  3. Paul Jan , Runnersworld Alkmaar:
    Hey Jan , heel veel succes alvast
  4. Piet en Alie:
    9 oktober 2018
    Gaat goed Jan houden zo en genieten