Kona dag 8 deel 1

11 oktober 2013 - Kona, The Big Island, Hawaii, Verenigde Staten

Vanochtend ben ik voor het eerst door de wekker heen geslapen. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Of ik was nog niet uitgerust van de trip van gisteren. Of ik begin me helemaal thuis te voelen op het eiland. Enfin, voor het ontbijt mocht ik weer lopen en dat ging bijzonder goed: nog steeds 8'/m bij een average hf van 123-124. Na het ontbijt zijn we naar de Kona Underpant Run geweest. Arie en Maarten hebben de eer van Nederland hoog gehouden. Tijdens deze run mogen de atleten hun afgetrainde body's laten zien, dat verder niet meer mag. Tijdens de wedstrijd mag je niet met ontbloot bovenlijf lopen. Enige preutsheid kun je de Amerikanen niet ontzeggen. Maar tijdens de traditionle Underpant Run mag iedereen zich  helemaal laten gaan. Met een bijdrage voor een goed doel kon je na afloop een herinneringsshirt kopen uit handen van achtvoudig (!) kona winnares Paula Newby Fraser (zie foto).

Daarop togen we naar de Athlete registration die om 09.00 uur stipt werd geopend met fluitgeschal door een van de vele (op leeftijd zijnde) volunteers. Na vele handtekeningen te hebben gezet waarmee je naar goed Amerikaans gebruik iedere aansprakelijkheid aanvaardt en verklaart je volledig bewust te zijn van de gevaren van het evenement, krijg je pas de fel begeerde startbescheiden (zie foto). Ja met je volle verstand teken je je eigen vonnis. De ochtend werd verder afgesloten met een koffie sessie bij Lava Java. Nu ga ik eten en rusten. Vanmiddag ga ik nog een uurtje losfietsen met opnamen. Ik blijf nu verder zoveel mogelijk weg bij de drukte, want alles slurpt enorm veel energie, die ik veel liever aanstaande zaterdag te gelde maak. Zoals gezegd: zaterdag is het pay day. Vanaf nu is het ook bouillon drinken om de zouten op peil te houden.

Tot zover vanmiddag meer.

Nb. Hallo nieuwelingen welkom oude getrouwen. Het doet me goed jullie reacties te lezen. De feitelijke afstand mag dan groot zijn, relatief zijn jullie dichtbij!
aloha
jan

1. Timo:
    Ha Jan!
    Jij slaapt door de wekker heen; ik kan juist niet slapen. Ik heb je reisverslag om 4 uur 's nachts gelezen en ben nu pas echt klaar wakker. Wat een feest daar! Je wordt met elk uur, iedere dag sterker en sterker. Wat zal dat straks lekker gaan jongen?! Nog even geduld; geniet van alles daar. Pas op met voedsel; dat je niet ziek wordt. Ik ga proberen nog even de slaap te pakken. Groeten, ook aan Arie en Maarten, Timo
  2. Renee:
    11 oktober 2013
    Heel veel succes morgen. Zet hem op! We ( ja de hele familie leest mee) genieten van je berichten.
  3. Prutloper:
    11 oktober 2013
    Hoi Jan, dit zal het laatste bericht zijn van mij voor de wedstrijd denk ik. Ik heb geloof ik niet vaker iemand zo vaak een veel geluk gewenst ;-)
    Zo benieuwd hoe je het gaat doen. Spetteren op die marathon!!!!
  4. Hilde Lootens:
    Hoi Jan,
    Het nadert echt. Vannacht goed slapen. Met al die voorbereiding, support op het eiland en overzee moet het lukken. Geniet van je avontuur met al die gelijkgezinden. En ja, pas op voor haaien, weergodinnen en hitte.
    Ik wens je een fantastische prestatie (maar die heb je nu al verdiend) en ben heel benieuwd naar je verhaal over de wedstrijd.
    groetjes, Hilde
  5. Petra:
    11 oktober 2013
    als je naar doorgeslapen nu maar uit geslapen bent dan gaat het vast goed komen
  6. Arie:
    12 oktober 2013
    tja, dat doorslapen verbaast onsook enigszins in een nauwe ruimte, in een tweepersoonsbed
  7. Arie:
    12 oktober 2013
    voorgaand bericht was nog niet af, dus gewoon doorlezen, want maarten en ondergetekende liggen een hokje verder beiden een groot eikenbos om te zagen, met een immer draaiende ventilator aan plafond waarbij de temperatuur en vochtigheid niet voor manila onder doen, dus doorslapen is wellicht een zegen. voor zaterdagochtend hebben we de receptie maar gebeld voor wake up call, tegen vieren, dus donker maar we hoeven dan ook niet veel te doen.
  8. Marian:
    12 oktober 2013
    Jan is dus niet wakker geworden van al het gezaag in het eikenbos, dat is echt knap. Nog ff de aandacht erbij voor de komende dag. Hier is het nu zaterdagmiddag, dus jullie gaan bijna opstaan en Jan gaat beginnen. Als het net zo gaat als in Frankfurt Jan, dan wordt het een fantastische race. Heel veel succes vanuit hier, toi toi