Kona dag 6

9 oktober 2013 - Kona, The Big Island, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag heb ik de laatste serieuze trainingen gedaan: 1uur ocean swim en meteen daarna 3 1/2 uur fietsen. Beide trainingen gaven mij het gevoel dat de vorm begint te komen. Echter zoals een trimate zei: de Ironman wordt niet op de tekentafel gewonnen. Op raceday wordt er pas uitbetaald.
Vanaf vandaag ga ik echt taperen. Dat betekent voor mij 'smiddags alle vermoeidheid er uit slapen, muziek luisteren en leze en visualiseren.

Zojuist hebben we de traditionele landen parade gehad. Bij de Landen Parade droeg Bart Klein als sterktste atleet de driekleur. In de speciaal door 2sports (Dave Rost en Sonja Jaarsveld) vervaardigde oranje Kona shirtjes liepen wij redelijk uniform achter de vlag aan. Niet alle Nederlanders liepen mee maar er waren er genoeg om ons te onderscheiden. Bij de Landen Parade loop je vanaf de parking lot van het King K hotel over de Alii Drive langs de pier naar het expo terrein waar aansluitend de expo begint en de fabrikanten grif hun spullen aanprijzen.

Na daar een tijdje te hebben rondgedwaald (en een T-Shirt bij Argon 18 te hebben gekregen op vertoon van een foto op mijn telefoon dat ik op een Argon 18 rij)  en Arie uiteindelijk te hebben gevonden, hebben Maarten van de airport afgehaald. De crew is nu compleet.  Maarten hebben we meteen ingewijd met een etentje aan de pier zodat  hij meteen de Kona sfeer kon opsnuiven.

Morgen meer.
Aloha
jan

1. Henk:
    9 oktober 2013
    Ha Jan! Wat een energie stralen die verslagen van je toch uit. Hup half zes uit bed en loopschoenen aan. En weet je wat het gekke is het klinkt nog leuk ook. Ik zou zeggen ga zo door en voor je het weet gaan wij ook in training. Ik zag Janneke laatst heel hard voorbij fietsen in rode regenjasje om n uur of 19.30.Geloof me hier de boel lopend houden, is ook n keiharde training! Koop je wel wat moois voor haar met al die kortingsbonnen? Groeten vanuit de kaasstad Valerie
  2. Rene:
    9 oktober 2013
    Jan, volgens mij heb je helemaal geen zin meer om terug te komen. Zet hem op morgen!

Rene
  3. Renee:
    Zet hem op!
  4. Arie en Maarten:
    10 oktober 2013
    Wij zetten hem ook op!
  5. Petra:
    11 oktober 2013
    fijn dat de jongens veilig aan gekomen zijn dat wordt voor arie een verjaardag ver van huis shalom t petra