Kona dag 9

12 oktober 2013 - Kailua, Verenigde Staten

De laatste dag voor de wedstrijd. Wederom goed geslapen. Na een licht ontbijtje op de fiets gestapt om los te fietsen en te checken of alles het goed deed. Ook heb ik de belangrijkste boutjes nog nagelopen. Samen met Bart heb ik een uurtje over de Alii Drive gefietst (zie foto). Vervolgens thuis in de condo koffie gedronken en HhhH uitgelezen. Een prachtig en intrigerend boek over de aanslag op Heydrich in mei 1942 in Praag. Op een voor mij aansprekende wijze neemt de schrijver je mee in zijn zoektocht naar de achtergrond van de aanslag en de verschrikkelijke gevolgen. "Afleiding genoeg dus".

Vanmiddag moesten ook de fiets en helm en de loopspullen worden ingeleverd. Dat betekende dat ik van te voren mijn twee drinkflesjes moest aanmaken (voor de liefhebbers: per flesje 5 gels en een zouttablet). Ik heb mij voorgenomen mezelf de laatste 6 mile (na energy lab) op cola te trakteren (positieve beloning).

De bike check in is een parade langs mensen die, zoals reeds geschreven aan het turven zijn. ik heb er een foto van gemaakt. De bike check zelf stelt niks voor. Dat doen die Duitsers toch grondiger. Kennelijk vinden de Amerikanen dat je ook zelf verantwoordelijk bent voor je materiaal. Niets werd gecheckt; remmen noch opzet stuur of bar ends. Evenmin werd gekeken of je helm wel goed zit. Bij mij zit het goed, ik rij immers met een splinternieuwe oranje Rudy Project helm.

In de transition area word je begeleid door een volonteer die je aanwijst waar de fiets moet staan en waar de fiets- en looptas opgehangen moet worden. Ook dat doe jezelf. De organisatie is nergens verantwoordelijk voor. Zodra de spullen zijn ingeleverd is de wedstrijd weer een stukje dichterbij gekomen. Zo ben je aan het afvinken en aan het aftellen. Ook wordt het steeds overzichtelijker. Voor morgen hoef ik nog alleen maar mijn zwemspullen en mijn bidons voor op de fiets mee te nemen en natuurlijk de fietspomp. Je laat namelijk de spanning uit je banden lopen als de fiets de hele dag verder in de zon staat. S morgens worden ze dan weer op spanning gebracht. Dat is een apart geluid, als iedereen zijn banden op spanning brengt. De triatleten weten wel wat ik bedoel.

Na de check in heb ik de finish area bekeken. Deze werd opgebouwd (zie foto). Over 24.00 uur hoop ik ook daar van de "voice of Ironman" Mike Reilly te horen dat ik een ironman ben.

Nu rest mij rusten en ontspanen. Ik kan nu niks meer doen. Net als vroeger bij een proefwerk. Voor het slapen gaan moet je het kennen. Er valt niets meer te leren. Het zit allemaal tussen de oren. Je lichaam is klaar om de klappen van morgen op te vangen. Dat het morgen zwaar wordt is zeker. Het zal warm worden las ik al ergens op Twitter. Gelukkig heb ik het al een keer meegemaakt en denk ik een beetje te weten wat te doen als het tegen zit. De wedstrijd is live te volgen op ironman.com Mijn bib (start) nr is 576. Arie zal live met hulp van zijn mobiele hotspot twitteren. Hij is tevolgen als @keeskerdel.

Trouwe lezers bedankt voor alle support. Het eerstvolgende verslag zal een kort raceverslag zijn van mijn eerste indrukken.Een uitgebreid verslag zal dan later volgen.

Aloha en Anything us possible.
jan

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renee:
    12 oktober 2013
    Dit is toch beter lezen dan mijn krantje in de ochtend. Zet hem op Jan. Aan de voorbereiding zal het niet liggen.
  2. Katrien:
    Heel veel succes, Jan!
  3. Joop en Trudy:
    Hallo Jan,
    Het is bijna zover zet hem op,wij hebben er alle vertrouwen in dat je de finish zal halen.
    Groet Joop en Trudy.
  4. Menno Cabooter:
    Jan,

Ik heb vanochtend op de ijsbaan je blog gekregen. We wensen je enorm veel succes, van de hele ijsclub natuurlijk!!!!

ik ga je online volgen

succes

Menno
  5. Arie in Kona, homesoil of Ironman:
    hallo Jan,
    vanuit Waalre leven we mee. we hebben er alle vertrouwen in dat het gaat lukken. ga er ook van genieten!
    we gaan je volgen,
    Groeten van Elize, Wibe, Jochem en Diana
  6. Hilde Lootens:
    12 oktober 2013
    Ik geloof dat koffie drinken daar iets bijzonders heeft. Vandaag dus nog even genieten van even niets, nog een mooi boek erbij en dan morgen de volle lading. Succes!!!Ik kijk af en toe even mee via internet.
    Hilde
  7. Henk:
    12 oktober 2013
    Ha Jan, ik kwam net Janneke tegen in de AH XL, terwijl jij nog ligt te slapen heeft zij al een heel ochtendprogramma achter de rug... Schaatsbaan, logeervriendje naar het station brengen en een kar vol boodschappen.
    Ik zou zeggen GO for it tonight, zodat ze donderdag vol trots haar Ironman mag verwelkomen!!!!!!
    Groetjes valerie
    Ps bij jou is het misschien warm, hier is het inmiddels Herfst, dus dat zal wel even omschakelen worden
  8. Marian:
    12 oktober 2013
    Zet 'em op. Denk terug aan Frankfurt en je komt wederom in een flow.
  9. Janneke:
    12 oktober 2013
    Heel veel succes, mede namens Huib en Ida, met de grote race. En dat op een ontbijt van 2 witte boterhammetjes met jam. Ik zet de wekker en volg de live tracker en de tweets van @keeskerdel. Ook de supporters veel succes en plezier gewenst.
  10. Marco:
    Veel succes Jan !!!
    You can fo it, you know it ;)
    Groet, Marco & Tea
  11. Henk:
    12 oktober 2013
    Dat fietsen, Jan. Dat gaat echt als een trein. Hoop dat je genoeg over houdt voor het lopen!
  12. Renee:
    13 oktober 2013
    Gefeliciteerd derde wat goed gedaan!!!!!! Rust nu maar lekker uit.
  13. Cees Colijn:
    13 oktober 2013
    Podium! Grote klasse Jan! En een fietstijd die t.o.v. de pro's absoluut niet misstaat. Alexander, Rana, Jacobs , je rijdt ze gewoon allemaal naar huis. Nu nog even lekker nagenieten en tot gauw!

Cees
  14. Marieke:
    Hele beste beurt weer!
    Behalve jij zijn wij ook allemaal zeer gesticht!
    Hier trekken wij nu een extra borstrok aan en oliegoed voor buiten.
    Tot ziens,
  15. Katrien:
    13 oktober 2013
    Proficiat, wat een prestatie!
  16. Marja en Frank:
    13 oktober 2013
    Van harte gefeliciteerd Jan. Wat een ongelofelijk knappe prestatie!
    Gr. Marja en frank